07 september, 2006

Sverige gruppledare i EM.

Sverige leder oväntat gruppen då Spanien torskade mot NordIrland. Med lite tur kan vi kanske fixa en poäng mot Spanien på Råsunda om en månad. Spanien verkar vara i lite gungning och tränaren får nog gå, så läget för Sverige är lite ljusare än för några dagar sedan. Danmark har vi bra statistik mot och och kan väl vinna den matchen.

Om Zlatan kommer till Spanienmatchen står skrivit i stjärnorna. Lagrell säger enligt Sportal, att ha får spela om han vill, men vi tvingar honom inte. Men jag förmodar att operation övertalning pågår för fullt. Men kommer de tre tillbaka? Så här säger den mediale Källström till Expressen:

"Kim Källström förklarar att spelarna respekterar Lars Lagerbäcks beslut att sparka ut Zlatan Ibrahimovic, Olof Mellberg och Christian Wilhelmsson. Jag vet inte om de vill vara med igen, men det finns regler och vi håller oss till dem, säger Källström."


Så på mig verkar det som många spelare inte är så intresserade att av att t.ex. Zlatan kommer tillbaka, i varje fall inte Marcus Allbäck, som gärna fortsätter på sin plats i laget, och jag förstår honom. Han är i kanonform och platsar väl i startelvan mot Spanien. För mig får Lagerbäck gärna välja Allbäck före Zlatan.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Länkat till Intressant.se

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida